Aansluiten op CDT als ICT-dienstverlener

Een aangesloten ICT-dienstverlener levert taxivervoergegevens aan bij de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Dit gebeurt in opdracht van taxiondernemers. In de geautomatiseerde omgeving moet de juistheid, volledigheid en tijdigheid van gegevenslevering gewaarborgd zijn. 

Voor het waarborgen van bovenstaande punten moet de ICT-dienstverlener zo nodig maatregelen nemen. De ILT heeft een aansluitproces en -voorwaarden opgesteld voor het aansluiten van ICT-dienstverleners op de Centrale Database Taxivervoer (CDT). De aansluitvoorwaarden worden opgenomen in de nieuwe ministeriële regeling CDT.

De fasen van het aansluiten op de CDT:

  • Aanmelden. De ICT-dienstverlener meldt zich aan en ontvangt het informatiepakket. Er wordt een koppeling gemaakt met de acceptatie-omgeving zodat de ICT-dienstverlener kan testen.
  • Voorbereiden. In deze fase demonstreert de ICT-dienstverlener zijn oplossing aan de ILT. Door middel van een zelf-assessment geeft hij uitleg over hoe de aansluitvoorwaarden in zijn oplossing zijn ingevuld;
  • Pre-productie. De aansluitovereenkomst wordt afgesloten en de koppeling wordt gemaakt en getest.