Bent u eigenaar van een zeevissersvaartuig of sportvissersvaartuig? En veranderen uw bedrijfsgegevens, de scheepsnaam of uw vismerk? Meld dit aan de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT).
Let op: Kijk wat u moet doen bij wijzigingen door een overname, bij wijzigingen aan het vaartuig zelf of de visserijmethode en bij motorwijzigingen.
Wanneer en voor wie
In de volgende situaties moet u een meetbrief of nieuwe meetbrief voor uw zeevissersvaartuig aanvragen:
- Uw bedrijfsnaam verandert.
- Uw adres verandert.
- Uw factuuradres verandert.
- Uw vaartuig krijgt een nieuwe scheepsnaam of nieuw vismerk zonder overname.
Een meetbrief voor een zeevissersvaartuig kunt u aanvragen als u:
- De eigenaar van het vaartuig bent. Of als u:
- Tussenpersoon bent en bij de aanvraag een schriftelijke machtiging van de eigenaar uploadt. U kunt dit voorbeeld-machtigingsformulier gebruiken.
Bijlagen
Voor uw melding heeft u bijlagen nodig. Verzamel de volgende documenten voordat u start met uw melding:
- Bij een naams- of adreswijziging: recent uittreksel van de Kamer van Koophandel.
- Bij wijziging van scheepsnaam of vismerk: uw nieuwe visvergunning.
Melden
Administratieve wijzigingen geeft u door met het formulier ‘Melding administratieve wijziging’.
Kosten
Een administratieve wijziging doorgeven is gratis.
Na de melding
- U krijgt binnen 2 weken een ontvangstbevestiging via e-mail.
- Kloppen door de wijzigingen gegevens op uw certificaten niet meer? Dan krijgt u van de ILT nieuwe certificaten voor uw vaartuig.
Vragen
Met vragen kunt u bellen naar 088 489 00 00 of mailen naar visserij@ilent.nl. Of gebruik het vragenformulier. Vermeld altijd uw vismerk.