De visserij en sportvissers moeten administratieve wijzigingen doorgeven aan de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT).

Volg voor het melden van een administratieve wijziging aan het vissersvaartuig deze stappen:

Administratieve wijziging melden

Met het formulier Melding administratieve wijziging kunt u de volgende wijzigingen melden:
  • Een adreswijziging van de eigenaar
  • Een factuuradreswijziging van de eigenaar
  • Een nieuwe scheepsnaam of nieuw vismerk (als u de eigenaar blijft).
Let op: wijzigingen als gevolg van een overname moet u met het formulier Aanvraag certificaten vissersvaartuig bij overname doorgeven. Voor wijzigingen aan uw vissersvaartuig en/of het wijzigen van de visserijmethode kunt u het formulier Melding wijziging vissersvaartuig en/of visserijmethode gebruiken.

Het formulier kan bij de ILT worden ingediend door:
  • De eigenaar van het (vissers)vaartuig, of
  • Een tussenpersoon. In dat geval moet de eigenaar de tussenpersoon schriftelijk machtigen om de aanvraag in te dienen. Deze machtiging dient bijgevoegd te worden aan deze aanvraag. U kunt gebruikmaken van dit voorbeeld-machtigingsformulier.

  • Als de scheepsnaam en/of het vismerk van uw vaartuig wijzigt, moet u een bewijs van inschrijving in het Nederlands visserijregister toevoegen bij deze aanvraag.
  • Als het gaat om een naams- of adreswijziging, moet u een recent uittreksel van de Kamer van Koophandel toevoegen bij deze aanvraag.

Binnen 2 weken ontvangt u per e-mail een bevestiging dat de ILT uw aanvraag in behandeling heeft genomen.

Als de gegevens op de certificaten wijzigen, ontvangt u nieuwe certificaten.

Er zijn geen kosten verbonden aan deze melding.

Heeft u vragen over deze melding? Dan kunt u contact opnemen met de ILT.