De visserij en sportvissers moeten administratieve wijzigingen doorgeven aan de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT).
Volg voor het melden van een administratieve wijziging aan het vissersvaartuig deze stappen:
Administratieve wijziging melden
Met het formulier Melding administratieve wijziging kunt u de volgende wijzigingen melden:
- Een adreswijziging van de eigenaar
- Een factuuradreswijziging van de eigenaar
- Een nieuwe scheepsnaam of nieuw vismerk (als u de eigenaar blijft).
Het formulier kan bij de ILT worden ingediend door:
- De eigenaar van het (vissers)vaartuig, of
- Een tussenpersoon. In dat geval moet de eigenaar de tussenpersoon schriftelijk machtigen om de aanvraag in te dienen. Deze machtiging dient bijgevoegd te worden aan deze aanvraag. U kunt gebruikmaken van dit voorbeeld-machtigingsformulier.
- Als de scheepsnaam en/of het vismerk van uw vaartuig wijzigt, moet u een bewijs van inschrijving in het Nederlands visserijregister toevoegen bij deze aanvraag.
- Als het gaat om een naams- of adreswijziging, moet u een recent uittreksel van de Kamer van Koophandel toevoegen bij deze aanvraag.
Binnen 2 weken ontvangt u per e-mail een bevestiging dat de ILT uw aanvraag in behandeling heeft genomen.
Als de gegevens op de certificaten wijzigen, ontvangt u nieuwe certificaten.
Er zijn geen kosten verbonden aan deze melding.
Heeft u vragen over deze melding? Dan kunt u contact opnemen met de ILT.