De Nederlandse zeescheepvaart heeft te maken met internationale, Europese en nationale regelgeving waarbij de schepenwet centraal staat. Deze is van toepassing op alle zeeschepen onder Nederlandse vlag en richt zich op de veiligheid van het schip, die van de bemanning, de bedrijfsvoering en de belading. De ILT houdt toezicht op Nederlandse en buitenlandse schepen, bemanningen, rederijen en klassenbureaus. Het toezicht op onder buitenlandse vlag varende schepen gebeurt op basis van Paris Memorandum of Understanding on Port State Control (Paris MOU).

Tweets @ILT_Scheepvaart

Inspecteur Scheepvaart @ILT_Scheepvaart

Ook als de container met gevaarlijke stoffen stilstaat op chassis kunnen er nog ongelukken gebeuren. Gelukkig stond de lading goed gestuwd in de container en heeft het voorval geen verdere gevolgen. Lading goed vastzetten loont. #ILT #Scheepvaart #GS ^MS pic.twitter.com/zzsrmx3tfW

5 uur geleden
Inspecteur Scheepvaart @ILT_Scheepvaart

#ADN inspectie op belading tanker van cyclohexaan heeft o.a bestuurlijk gevolg gekregen voor terminal. Sneller laden dan overeengekomen kan een risico zijn voor de openbare veiligheid en milieu #ILT ^GB pic.twitter.com/WZPgA92QIa

10 uur geleden
Inspecteur Scheepvaart @ILT_Scheepvaart

@hanrooz @AmsterdamLight @Politie_Adam @PolitieLE @Waternet @AmsterdamNL @AgentschapT #ILT houdt toezicht op verschillende manieren. Om verschillende veiligheidsaspecten te kunnen controleren, kan dat ook tijdens de vaart zijn. ilent.nl/onderwerpen/in…

36 dagen geleden
Volg @ILT_Scheepvaart