Klachten taxivervoer
Elke taxiondernemer is verplicht een klachtenregeling op te stellen en zich aan te sluiten bij een geschillencommissie.
Hoe dien ik een klacht in?
U kunt uw klacht rechtstreeks indienen bij de taxionderneming waar u gebruik van heeft gemaakt. Bijvoorbeeld via een klachtenformulier van de taxiondernemer.
Noteer voor het indienen van uw klacht:
- De datum en het tijdstip van uw rit.
- Het nummer van de kentekenplaat van de taxi.
- De naam en/of P-nummer van de taxionderneming.
- Als dit mogelijk is: de naam van de chauffeur.
- Ritbewijs of bevestiging van de reservering.
Geschillencommissie
Elke taxiondernemer is verplicht een klachtenregeling op te stellen en zich aan te sluiten bij een geschillencommissie. Als u het niet eens bent met de wijze waarop de taxiondernemer uw klacht heeft afgehandeld, ontstaat een geschil. U kunt uw geschil voorleggen aan de geschillencommissie waarbij de ondernemer is aangesloten.