Aanvraag administratieve wijziging

Voor visserij en sportvissers

1. Met dit formulier kunt u het volgende aanvragen:

  • Een naamswijziging van de eigenaar
  • Een adreswijziging van de eigenaar
  • Een wijziging van het radiovaargebied
  • Een wijziging van de roepletters
  • Een nieuwe scheepsnaam of een nieuw vismerk (als u eigenaar blijft)

2. Wat gebeurt er met uw aanvraag? 

  • U krijgt binnen een week een ontvangstbevestiging.
  • De ILT controleert naam- en adreswijzigingen in het Handelsregister.
  • De ILT controleert een wijziging van de scheepsnaam bij het Nederlands visserijregister.
  • Na controle en akkoord ontvangt u binnen 2 weken de aangepaste certificaten.

3. Voorwaarden

  • Administratieve wijzigingen als gevolg van een overname van een vaartuig kunt u met dit formulier niet melden. Gebruik hiervoor het formulier "aanvraag certificaten vissersvaartuig bij overname".
  • Als het van toepassing is, moet u bij uw wijziging een visvergunning meesturen als bijlage.   

4. Extra informatie

4.1 Kosten

  • Het aanpassen van administratieve gegevens is gratis.

4.2 Bijlagen
Afhankelijk van uw administratieve wijziging:

  • Een bewijs van inschrijving in het Nederlands visserijregister
  • Zendmachtiging
  • Keuringsrapport radio-installatie
  • Visvergunning (als dit van toepassing is)